Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli okul-veli işbirliğini esas alan bir öğretim modelidir. Bu model kapsamında okulumuz öğretmenleri veli ziyaretlerine tüm hızıyla devam etmektedir.Şanlıurfa Valiliği himayesinde yürütülen BİGEP kapsamında velilerimizi ve tüm paydaşlarımızı eğitim sürecine dahil ederek akademik başarının arttırılmasını ve devamsız öğrencilerimizin sürece dahil edilmesini hedefliyoruz. Öğrencinin okuldaki gelişimi ailenin eğitime verdiği önem ile ilişkilidir. Aile-okul iş birliğinin iki avantajı vardır: Birincisi, ailenin okula ve öğrenciye gösterdiği ilgi, motivasyonu sağlar. İkincisi ise, okulun yapısını, değerlerini ve standartlarını tanıyan aileler çocuklarını daha iyi yönlendirebilirler (Berger, 1987, 96-108).
Öğrencilerin başarısında okul-aile ve çevre faktörleri oldukça önemli bir yer tutmaktadır. Çocukları ile ilgilenen, sorunlarını çözmeye çalışan, okulla iş birliğini geliştiren ailelerin çocuklarının başarısı ilgilenmeyen ailelere göre çok daha yüksektir. Okulun etkililiği ve öğrencinin sosyal, duygusal ve akademik açıdan gelişmesi ve başarılı olması açısından okul-aile iş birliği son derecede önemli görülmektedir (Rosenblatt ve Peled, 2002, 349-367)
Okul misyon ve vizyonumuz dahilinde; okul-çevre-aile sarmalını göz önünde bulundurarak eğitim faaliyetlerimizi bu doğrultuda sürdürüyoruz.Okul-çevre ilişkileri dört boyutta ele alınabilir;
1. Çevre kalkınmasına okulun katkıda bulunması,
2. Okul-aile iş birliği ve aile katılımının sağlanması,
3. Baskı grupları, gönüllü kişi ya da gruplarla ilişkiler,
4. Çevrenin eğitime desteğinin sağlanması ve halkla ilişkiler (Pehlivan, 2000, 108).